Mobbning / Bullying

Nu ska jag bara göra ett kort inlägg angående mobbning. Det finns i alla former, och i alla åldrar, tyvärr.
I skolor, bland barn, pågår ofta hög mobbning. Saker sägs eller görs högt, och bland vuxna är det vanligare med "tyst" mobbning. Utfrysning.
Det görs ofta så diskret och snyggt att det är svårt att anklaga någon för det, utan egentliga bevis, men det är inte ovanligt.
Det värsta jag vet är dom som talar mot mobbning, men själva utför det.
Jag har varit med om de flesta sorters mobbning, och allt har skett här på landsbyggden.
 
Folk förändras, men som med det mesta annat så tror jag, att en gång mobbare, alltid mobbare... Sluta!
 
Now I'll just do a quick talk about bullying. There are in all forms, and of all ages, unfortunately. In schools, including children, often going high bullying. Things said or done out loud, and among adults it is more common with "silent" bullying. Ostracism. It is often so subtle and tidy that it is hard to accuse someone of it, without actual evidence, but it is not uncommon. The worst thing I know is they who speak against bullying, but they themselves carry it out. I've been through most types of bullying, and everything has happened here in the countryside. People change, but as with most other things, I think, that once a bully, always bullies ... Stop it!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu