Lite djup nu då..

Tidiga mornar, långa dagar och rejäl förkylning på det (plus helt ensam mellan jobbtimmarna) gör mig alltid lite trött, och djup i mitt tänkande. Jag gråter typ för ingenting, speciellt när något sorgligt eller lyckligt visas på tv.
Jag går inte runt och är ledsen eller deprimerad, absolut inte! Men känslorna hamnar på något vis mycket ytligare =)
 
Nu känns det som att barnsjukdomar finns överallt. En tv-reklam nu på morgonen om hjärnsjd på barn fick mina ögon att tåras. Jag drömde inatt om min dotter i en respirator (kan ha att göra med filmen på 7:an jag såg i går kväll), och jag börjar fundera på hur kort livet egentligen är.
Vad vill jag ha ut av mitt liv just nu? Att själv vara lycklig och framför allt att göra min dotters barndom till den absolut bästa! Men krävs det inte pengar till sånt? Inte för att "köpa" min dotters lycka, men för att kunna hitta på roliga aktiviteter... Eller kanske krävs det inte så mycket, mera ork och lite mera "ta-tag-i-min-lediga-dag"?
 
Hinner inte fundera mer just nu, måste åka och jobba, delad tur. Men känner någon igen sig? Spec ni med barn??
 
Morgonens
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja livet har gått allt för fort, man försöker gripa tag, men det hemska är att det inte går. Det jag är rädd för, är att aldrig mera få träffa sina barn. Man får inte tänka så utan leva här och nu. Ta vara på den tid man har kvar.Livet gör ju som det vill ändå.

2012-09-30 @ 11:38:06
Postat av: S

Jo, det är väl så. men man ska ju oxå försöka att inte tänka dessa (för) djupa tankar så ofta, det mår ingen bra av =)

2012-10-01 @ 21:19:40
URL: http://sofiakjonsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu