Några dagar i Tärnsjö

Hejsan! 

Har spenderat några dagar hos min mamma i Tärnsjö. Åkte hit för att Saga hade julfest i skolan i onsdags och sen igår gick i det stora, väldigt fina lucia tåget i kyrkan.
Det var väldigt rofyllt att sitta där och lyssna. Jag trodde nästan hon skulle banga när hela kyrkan var fullsatt, att hon skulle tycka det var läskigt med alla människor som tittade, men jag satt längst fram och hade ögonkontakt med henne nästan hela tiden.
Ibland behövde hon ett uppmuntrade leende och en tumme upp :-)

Nu ska jag strax åka hem till Gävle och det är både skönt och lite ångestfullt. Det har vart så kul att se Saga i sin "hemmamiljö" med sina vänner från skolan å allt. Jag själv längtar inte alls tillbaka hit, det känns bara vemodigt att va här, men jag längtar till att bo i Uppsala, som är målet nu, för då kan jag mycket lättare komma och hälsa på både mamma och Saga när jag vill.
Det är konstigt att plötsligt "missa" så mycket av min dotters liv, när jag alltid har varit 100% delaktig.
Min bästa balans får jag inte i Gävle, det kan jag bara få om jag bor i Uppsala.

Från julfesten :-)




Kommentarer
Postat av: Monica

Ni är så söta, mina finaste <3

2013-12-14 @ 19:48:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu