När inte kroppen är i lag

Det är full snöstorm ute, och min lilla flicka är på väg till mig. Hon skulle kommit tidigare men det har visst inte gått att köra i vädret, hoppas det går nu...

De senaste dagarna har jag varit sjuk, igen. Jag tränade i tisdags och onsdags. Ben och rygg/ biceps. Och igår hade jag så ont i kroppen att det inte gick att ta på mig. Det kändes som 3:e gradens brännskada. Ont har jag haft, och dåligt har jag mått. Sömnen har inte varit min vän heller. Inatt låg jag vaken till efter fyra och tittade på pojkarna som låg och sov. 
Jag har insett att något är fel. Varje vecka, eller iaf varannan blir jag sjuk, och alltid efter träning. Det suger, för jag hinner bara börja på schemat och sen måste jag sluta. Jag ska gå på en helhälsokontroll nu efter jul, och börja med vitaminer. Jag är med Kenny på gymmet när jag själv inte kan träna, och räknar, peppar (och säkert är dryg) och hjälper till där jag kan :-) Det är kul att se honom träna, det ger min inspiration. 

Ikväll ska vi ner på stan och ta en mysfika, jag, saga och Kenny. Titta på julpyntet och bocken. Älskar stan vid jul, det är så vackert :-) 

Granen på city och en slut körd K ;-) 





Kommentarer
Postat av: Karin

Börja preppa med d-vitaminer redan nu. - Vänta inte tills efter jul! Och ta mer än rekommenderad dagsdos.
En dag i solen på sommaren ger 10.000 IE d-vitamin.
Rekommenderad dos är ofta 2.000, vilket är på tok för lågt, om man har brist. Kom ihåg att ta det tillsammans med fett, för att kroppen ska kunna tillgodogöra sig det. (T ex en kapsel omega 3)
Tränar man så är det också väldigt viktigt att få i sig magnesium, så det bör du ta tillskott av, för att kroppen ska orka med, och inte skelettet ska bli urkalkat. Man kan i princip inte överdosera, eftersom magen brukar säga ifrån redan vid lägre dos, än man kanske behöver. Köp inte magnesiumoxid, utan citrat, eller malat, eller annat, som har bättre upptag. - Magnesiumoxid kan kroppen knappt ta upp alls, och det enda som händer är att man får magras... :D
Magnesium behövs för att musklerna ska kunna slappna av, och många gånger sover man bättre, när man börjat med magnesium.
Fast själv har jag också sovit som en kratta på sistone, fast jag äter magnesium (och d-vitamin) i massor. Dessutom har jag ont i kroppen, sedan ett par dagar. - Men ibland vill ju kroppen bara vila också, fast man själv vill annorlunda... ;)

Svar: Tack, jag ska tänka på det =)Det blir hälsocentralen redan på måndag, tillräckligt många har sagt åt mig nu ;)
Dumt att vänta. Ha en fortsatt trevlig helg, och hoppas du själv kryar på dig.
S

2013-12-07 @ 16:39:49
URL: http://karin.hermansro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu