"Man vet inte vad man har....

...... förens det är borta" "Bonden saknar inte kon förens båset är tomt".
 
Det är nog ett utav det sannaste ordspråken. Man tänker inte alls på det, förens man mist det. Det betyder (enligt mig) att alla borde lära sig att uppskatta det dom har, om det är värt att uppskattas.
Lyssna på den "nya hiten"  Let Her Go" av Passenger T.ex, en väldigt klok text.
Det handlar inte nödvändigtvis om förhållanden. Utan om det mesta. Som vänskap, arbete, pengar på kontot, en frisk kropp, ett friskt psyke, mat på bordet.
Ta INGET för givet, för det gör lätt folk. Dom som inte upplevt något annat. Dom som lätt kan säga: Bara jag har min familj så är det allt som betyder något.
Tro mig, så är det inte. Varesig man har det gott ställt ekonomiskt, har ett fantastiskt förhållande, eller är omgiven av ett dussin trogna vänner, så ta inget för givet!
Vårda det du har, för det är lättare förlorat än du kan ana... <3
 

Kommentarer
Postat av: Joanna

Så sant!

2013-01-23 @ 07:53:50
Postat av: monica

Så sant som det är sagt.

2013-01-23 @ 15:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu