Naiv?

Dom få som känner mig påstår att jag är naiv. Jag påstår att jag är vaksam, men ibland, vid närmare eftertanke, kan dom ha rätt.
Jag kommer på mig själv med att tro saker. Tro att jag är speciell för någon. Tro att jag för just den är "något utöver det vanliga", men med några tillbakablickar, och lite rotande i det förflutna, så är jag precis lika speciell nu, som någon annan var innan mig. Och då hamnar jag på jorden igen.

Detta gäller det mesta i mitt liv, arbets-, vänskaps- och kärleksrelationer.
För en liten stund, kan jag tro att jag gjort ett alldeles speciellt intryck, tro att jag gjort något liiiite bättre.
Men det har alltid varit någon där innan. Man är så bra, fin, säker, proffsig, älskad som man känner sig. Folk som lyckas bibehålla den känslan genom allt dom gör, dom är inte högfärdiga, dom är beundransvärda.

Något för mig att jobba på, under 2013 :-)


Kommentarer
Postat av: K

Det finns ingen annan som du. Du lämnar ditt eget avtryck på allt du gör, och det som blir berört av dig blir det på det sättet för första gången :)

"If it were easy, it woud not be special"

2013-01-01 @ 20:21:33
Postat av: Anonym

Du är unik, det finns bara en av dig och just du är det bästa som hänt.

2013-01-02 @ 17:43:31
Postat av: S

Jätte fint skrivet =) Tack fina ni.

2013-01-02 @ 20:12:39
URL: http://sofiakjonsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu