Träningen

Hejsan.
 
Nu har jag ju äntligen sen några veckor innan jul kommit igång seriöst med träningen igen, och det känns kanon. Framför allt så tycker jag att det är riktigt KUL, och det är nog en förutsättning för att man ska fortsätta nöta på på ett gym.
Jag lägger mycket fokus på konditionsträning, mest löpning, och är inte ute after att bygga några "bulliga" muskler, utan mera slimmade, långa. Ska rikta in mig på mycket ben/rumpa och rygg. Mina knän har ju spökat förr när jag har försökt mig på att jogga, men nu använder jag knäskydd, och har nog bättre skor den här gången. Ibland har det knixat och knäppt i knäna, men jag får inte alls ont nu =)
 
Igår vart det enbart löpning, varierande hastigheter i 30 minuter, och tog mig 4,8 km, vilket jag var jätte nöjd med. Ska ju påpeka att jag är rökare, men jag märker att min lungkapacitet har förbättrats avsevärt nu, det ger mig NÄSTAN pepp att prova sluta röka, bara för att se skillnaden ;)
Idag vart det mage (endast sit-ups på lutande bänk, 100 st, hälften snea), och sen rumpa/ben och rygg. Den sista övningen, raka marklyft gick riktigt bra, tills jag la på ytterligare vikter på stången, och tvärsträckte ena baksidan av låret! Linkade hem som en gammal kärring, haha. Ska lägga mig i ett hett bad nu, mjuka upp musklerna lite.
 
Min lilla PT-Kenny ska hjälpa mig i helgen att lägga upp ett bra 3-dagars schema, för att arbeta igenom hela kroppen under en vecka. Den stackarn får stå ut med många dumma frågor från mig, hehe, men jag gissar att han är van ;-)
 
Min budget hindrar mig lite från att äta exemplariskt, men det jag äter under en dag försöker jag göra så nyttigt och proteinrikt som möjligt. Jag är ju en riktig sucker för lax, men som sagt: Budget.
Kesellas smaksatta är godisgoda, och innehåller mycket protein. Såg att dom gjort en större burk nu, med x-tra mycket protein i, men kostade rätt mycket, och ska man köpa tre fyra såna i veckan blir det pengar, så jag nöjer mig med hallonsmaken =) Dom äter jag oftast efter träning, eller som mellanmål på e.m.
 
Men nu ska jag som sagt bada, och sen blir det lite finplock här hemma, och sen vet jag inte. Bylsar på mig massa kläder, drar på mig rånarluvan och tar en promenad kanske :)
C ya!
 
 

Kommentarer
Postat av: K

Duktig du är :) jag ger dig en stående applåd. keep it up!!

2013-01-23 @ 17:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu