Inte som jag tänkt mig

Hejsan!
 

Den här veckan har jag lyckats ha magsjuka, men bara under en dag, som tur är. För övrigt har den bestått av en massa plugg, och jag ska säga er, jag är så LESS på det nu! Den här utbildningen är inte alls vad jag trodde. Min "dröm" om att arbeta inom hotell och turism är helt, ja, död.
Jag vet med mig att jag är impulsiv, som ett barn. Jag får för mig en sak och ska till varje pris göra det, och sen kan en ny idé dyka upp som gör att jag börjar om igen. Men det är inte riktigt så den här gången, utan det är helt enkelt utbildningen som har tagit död på den här idén.
När jag utbildade mig till undersköterska var det också på heltid och krav på närvaro osv, men det tyckte jag var intressant! Jag var jätte nyfiken på dom här kurserna med, till en början, men nu suckar jag bara högt när en ny kurs startar, och fattar inte alls vad jag har lärt mig från en avslutad kurs. Inte riktigt rätt, va? Jag har återgått till att söka jobb inom vården igen. Jag vill ha tillbaka en lön, och inte leva på studielån. Jag söker mest i Uppsala faktiskt, saknar Uppsala =)
 
Jag undrar vad som händer där framme. Vill man veta det, eller bara se där och då?
 
I helgen har jag min lilla tös hos mig, och ska ta det lugn med henne. Måste dock lägga lite tid på studierna med, och komma till gymmet. Minst 4 dagars styrketräning var ett måste den här veckan. Det kommer bara hinna bli tre :-( Måste rusta upp mig igen! Hitta det positiva i vardagen, och inte bara till helgerna.
Håller tummar att jobbsöket ger resultat! =)
 
C Ya!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu