En ledig dag som denna..

Än så länge har jag haft en riktigt soft dag. Lite sovmorgon, började sen med en promenad med min vän Lisa och Frankie, åt frukost i lugn o ro till en film och sen gick jag ner på stan en runda.
Besökt gubben på jobbet, strosat i affärer, hämtat ut en gammal kär bok på biblioteket och nu sitter jag i godan ro på ett litet, hemtrevligt café som ligger på vägen hem =)
 
Arbetade lång dag igår och sen i morgon och kortare dag på fredag, och sen åker jag hem till min mamma och lilla flicka! Känns som en evighet sen jag kramade om min Saga. Men det är nog för att det har hänt så mycket sen jag träffade henne sist.
Ser fram emot arbetet i morgon, eftersom det innefattar stall och hästar, och det ska bli tokmysigt att bara stå brevid en häst igen (ni vet jag har varit en riktigt inbiten hästtjej i hela mitt liv upp till kanske 20-års ålder, med flera egna hästar, stall hela dagarna och drömde om att bli en galet duktig westernryttare). Det var inte så mycket hoppning eller dressyr för min del, utan westernridning och natural horsemanship, och den senaste tiden har jag faktiskt saknat allt det. Tyvärr är det hemskt svårt att hitta riktiga westerninriktade ridstall, det är nästan något man måste skaffa sig själv. Men i vilket fall ska jag komma hem i morgon kväll och lukta häst! Mys =)
 
Ikväll ska jag faktiskt till gymmet, det ska bli kul, för det är oxå något jag saknar, att vara igång och ha träningen på "dagsschemat". Fortfarande ska jag ta det lugnt (till mitten av feb) men lite core och trappmaskin ska det bli iaf, bara så det KÄNNS bättre.
Nu ska jag öppna min bok, tog en som jag läst för länge sen, som är en triologi om våra asagudar. Ska ta upp mitt läsande igen tänkte jag, nu när Kenny jobbar mer än mig så kan jag få ro mina lediga dagar att läsa. Det är en omställning att inte ha honom brevid mig hela tiden, haha, men det har faktiskt varit så de senaste 8 månaderna. Vi har följts åt i allt! Detta är säkert nyttigt för oss, att leva lite klassiskt svenssonliv, inte för mycket bara, då tenderar det att bli, jaa, skittrist!
 
C Yaa!
 
 
Fyndade en topp som tillhör en kjol jag redan har.
En morot att fixa formen som försvunnit Helt! :P
 
Egentid på myscafë just nu, med allt jag behöver. Dator, kaffe, bok = 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu