Hur Mycket Ska Man Offra

Förändringar i livet innebär oftast glädje, oro, förväntan, ångest, förbättring. En lr flera ovannämnda.
Jag har en kommande förändring som prickar in flera känslor.
Å ena sidan är jag glad och känner att det är en förbättring, å andra sidan är jag orolig och har ångest.

Är det något jag har lärt mig av livet så är det att man kan inte få allt. Alla ens egna önskningar och drömmar matchar inte alltid personerna som är involverades önskemål. Och hade någon offrat sina egna mål å drömmar för min skull, hade jag inte varit nöjd ändå. 
Någon offrar alltid. Familjefadern, lr modern. Pojkvännen lr flickvännen. Visst fanns det något denna hade velat göra om den andre inte fanns? Om man går och har en dröm lr önskan, ska man inte göra sitt bästa för att uppnå den då? Varför ska ett förhållande, lr en familj bli ett hinder...

Jag kommer inte bli 100% nöjd med mitt val, men jag kommer så nära jag kan. Allt går inte att påverka. 
Jag återkommer mer om det här.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu