Lång pendling

Halloj!

Nu är vi då bosatta i Gävle igen. Har saknat Bubbens mysiga källarvåning, det märkte jag när jag var tillbaka :-)
Däremot blir det dryga 4 timmars pendling var dag till och från jobbet. Lite skönt är det med tåget då jag kan vila, men får jag bara ändra lite i mitt arbetsschema så slipper jag den onödiga väntan i Uppsala. 

Igår träffade jag en kompis här i stan, som är inne på sin sista graviditets månad. 
Varje gång jag träffar eller hör talas om någon i min egen ålder som bildar familj, gifter sig, köper hus osv, så inser jag med lite vemod att vi börjar bli äldre. Vuxna.
Jag har barn, HAR haft hus och familj, men jag känner mig inte vuxen. Jag saknar min dotter, men jag trivs annars som det är nu. I vilket fall ska det bli kul när hennes unge kommer! En ny egen bebbe vill jag inte ha, men att "låna" en och nosa lite på ibland är alltid mysigt ;-)




Kommentarer
Postat av: monica

Man vet aldrig vad framtiden har att erbjuda, men mamma är du livet ut. Kram

2014-05-29 @ 12:46:34
Postat av: Snorman

Äh så gamla är vi inte ;) Du får snosa bebis så mycket du vill sen hihi

2014-05-29 @ 20:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu