Måndag 5 Maj

Det syns på människorna i staden att det är måndag. Jag undrar hur många egentligen som vaknar på veckans första dag och ser fram emot veckan... Jag tror det är så få människor som kan säga att dom älskar sitt jobb, och dom som faktiskt kan säga det, är jag bara glad för.

En helt annan sak jag brukar fundera på när jag tittar på folk (jag tycker om att studera människor) är vilka som har ett "djup" i sig, och vilka som bara lever, bara är, utan några vidare djupa tankar och funderingar. Jag vet inte om jag avundas dessa personer. Visst, tänkaren, grubblaren och funderaren lider säkerligen av lite mer depression och ställer oftare "livs"frågor.
Men ändå, det finns en gräns för hur grubblig man bör vara, men jag föredrar ändå att vara och vara med den personen. 

Jag tror ofta en människa behöver en tragedi i sitt liv för att hitta den djupa delen i sig. Och på gott och ont, är det många som inte har haft det, än. 
"På dödsbädden bejakar man livet". En del bejakar det mycket tidigare, och jag tror det är dom som kan säga att dom haft ett rikt liv. 

För övrigt kan jag bara säga att helgen har varit väldigt bra och skön för mig, eller oss. Vi har inte gjort något storslaget utan fikat, pratat, vart länge på gymmet och gosat :-) En sån helg man inte vill ska ta slut helt enkelt <3 




Kommentarer
Postat av: Ann

Tack för många tänkvärda ord!


/Ann

2014-05-05 @ 16:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu