Flickan i Bubblan

Jag tittar, men jag ser inte
Jag hör, men jag lyssnar inte
 
Flickan i bubblan går genom folkhavet
ingen ser henne, men ändå delas havet när hon träder fram
Som en osynlig kraft föser dom åt sidorna
 
Hon ser deras läppar röra sig, forma ord som hon inte förstår
orden möter hennes öron men innan dom når hörcentrat i hjärnan
suddas dom ut till ett mörkt mummel
Hon är inget spöke
bara en ensam själ på en överfull planet
 
Jag tittar, men jag ser inte
Jag hör, men jag lyssnar inte
jag är flickan i bubblan
 
 
bild lånad från Deviantart


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu